Gelir İdaresi Başkanlığı, sosyal medya hesabından bir duyuru yayınladı. Duyura göre Başkanlık, kirada oturan vatandaşlardan belirtilen internet adresine girerek "Kira Bildirim Formu" doldurunması istendi. Bu uygulama ile mülk sahiplerinin beyan ettiği kira ile kiracıların ödedikleri kira bedellerinin karşılaştırılıp vergi kaybının önüne geçilmesi amaçlanıyor.
Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan yapılan duyuru şu şekilde:
Kayıt dışı ekonomi ile mücadele kapsamında kira gelirlerinin tespiti ve doğru beyan edilmesini sağlamaya yönelik çalışmalar kapsamında Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü verileri ve TÜİK istatistiklerinden de faydalanılarak potansiyel kiracılara ait adresler tespit edilmektedir. Buna göre mükelleflerimizi gönüllü uyuma davet etmek üzere bilgilendirme mektupları gönderilmekte ve/veya kiracı yoklama yapılmaktadır.
Kira Bildirim Formu; Dijital Vergi Dairesine (https://dijital.gib.gov.tr) kullanıcı bilgileri (kullanıcı kodu / T.C. kimlik numarası / vergi kimlik numarası) ve şifre veya e-Devlet şifresi ile giriş yapıldığında sol menüde en alt bölümde yer almaktadır.
“Kira Bildirim Formu” alanında kullanıcılardan istenen;
- Kiracıya İlişkin Bilgiler,
- Mülk Sahibine İlişkin Bilgiler,
- Taşınmaza İlişkin Bilgiler,
- Kira Ücretinin Yatırıldığı Hesap Bilgileri,
- Bildirime İlişkin Açıklamalar
bölümlerinin doldurularak kaydedilmesi gerekmektedir.